Headerbild

TENNIS

Är du sugen på att spela tennis?
Vi har möjligheter för alla, oavsett ålder, förkunskaper, ambitionsnivå och mål.

I vår träningsverksamhet finns det grupper från 4 års ålder upp till vuxenverksamhet.

I träningverksamheten kan man välja om man vill spela tennis för att tävla eller bara för att det är kul att träna och utvecklas ihop med andra.

Minitennis: 4-6 år lekfull träning i stationer med mjuka bollar och låga nät.

Miditennis: ca 6-8 år, mjuka bollar på lite mindre plan än normalt och vanliga nät.

Utvecklinggrupp: för spelare som gått tennisskola (mini & midi) och vill utvecklas mot tävlingsspel

Träningsgrupp: för spelare som inte vill tävlingspela men vill fortsätta utvecklas som tennisspelare

Tävlingsgrupp: För etablerade tävlingspelare som tränar många gånger i veckan. Dessa grupper delas in efter spelstyrka för att få så kvalitativ träning som möjligt.

Vuxenkurser: Vi vill ge dig som vuxen en möjlighet att utveckla såväl din tennis och ditt fysiska välbefinnande oavsett spelstyrka, ålder och kön. Beroende på tidigare erfarenhet placeras man in i nybörjarkurs eller fortsättningskurs.

Vi erbjuder också tävlingsspel som motionsform genom vårt gruppspel, en stege med matchspel i olika divisioner en gång i veckan.

Kontakta tomas@oskarshamnstennisklubb.se för att anmäla eller ställa en fråga.