TRÄNARTEAM 2023

Här presenterar vi vårt tränarteam

Huvudtränare: Tomas Carlsson.

Tomas är en tränare med lång erfarenhet som kan göra stor nytta för hela föreningen och inte minst för ungdomsverksamheten. Vi vill ge de lokala talangerna i Oskarshamn med omnejd bästa möjliga chans att utvecklas i vår klubb. Tomas Carlsson är ett välkänt ansikte inom tennisen och kommer närmast från en tjänst som huvudtränare i Vetlanda. Som kuriosa kan vi även nämna att Tomas Carlsson är femfaldig vinnare av OTK:s tävling Blå Jungfruspelen!

Tränare/Verksamhetsansvarig: Tomas Andersson. Tomas är 52år och kommer från Oskarshamn men bor numera i Fliseryd, han spenderade mycket tid i tennishallen som ung och tränare och tävlade flitigt för OTK under 80- och 90-talen. Tomas jobbar med grupper från MIDI-nivå och uppåt.

Han är utbildad ungdoms- och fritidsledare och har de senaste åren jobbat med barn inom skolan.
På fritiden spelar Tomas mycket golf och har även mycket erfarenhet av att vara ledare i andra idrotter exempelvis inom fotboll. Tomas arbetar även som verksamhetsansvarig för klubben.

Oliver Tvingsjö, 19 år, även han ansvarig för Minitennis, samt tränare i andra grupper. Oliver är en mycket aktiv tävlingsspelare i klubben. Utnämnd till årets junior 2019.

Alex Skoglund, 17 år, hjälper framförallt till med Minitennis men även på högre nivåer. Aktiv tävlingsspelare i OTK

Övriga Minitennistränare:

Emilia Karlsson, 16år, aktiv tävlingsspelare i OTK